עורך דין הוצאה לפועל

נקלעתם לחובות? יש מה לעשות! רגע לפני שהחובות משתלטים על חייכם ולפני שנכנסים לתמונה גובים ומעקלים מקצועיים – אפשר לפעול ולהסדיר את החוב בפנייה לעורך דין הוצאה לפועל.

קיבלתם מכתב התראה לתשלום חוב ואינכם יודעים כיצד להתנהל ומה האפשרויות או ההליכים בהם תוכלו להיעזר? זה הזמן להתחיל לפעול, ולפנות לקבלת ייעוץ אצל עורך דין הוצאה לפועל – במקום לטמון את הראש בחול שכן ברור לכל שהחובות לא ייעלמו מעצמם.

במטרה לעשות סדר בהליך הסדרת חובות, ריכזנו עבורכם את עיקרי המידע הרלוונטי לחייבים: מה קורה מרגע קבלת מכתב התראה מנושה? מהי מערכת ההוצאה לפועל? כיצד חוב יכול להגיע להוצאה לפועל? אילו הגבלות ועיקולים ניתן להטיל על חייבים? כיצד אפשר להתנהל בצורה חכמה ולמזער נזקים ומתי נסגר תיק בהוצאה לפועל? התשובות לפניכם.

עורך דין הוצאה לפועל – מהו חוב? 

חוב נוצר כאשר אדם מתחייב לתשלום מסוים ולא עומד בו. מי שהתחייב נקרא חייב, ומי שהתחייבות נעשתה כלפיו נקרא זוכה או נושה.

כל התחייבות שלא שולמה במועד עלולה להפוך לחוב, כגון הלוואה מהבנק, תשלום משכנתא, שכירות, תשלום שוטף כגון חשבון חשמל או ארנונה, תשלום לעסק וכל המחאה ללא כיסוי, לכל גורם.

גם סכום שנקבע בפסק דין שניתן נגד החייב ולא שולם במועד, יכול להפוך לחוב. על מנת לטפל בחובות אלו מומלץ לפנות לעורך דין הוצאה לפועל בעל ניסיון וותק בתחום.

מכתב התראה – השלב שלפני נקיטת הליכים בהוצאה לפועל

במידה שהחייב לא שילם חוב, השלב הראשון הוא פנייה בכתב מהנושה או מעורך דינו. לרוב, יישלח לחייב מכתב התראה מעורך דין, בו נדרש החייב לשלם את החוב עד למועד מסוים. מכתב מעורך דין נראה מאיים ומעורר חשש, אולם חשוב לדעת כי בשלב הזה עדיין לא נכנסה לתמונה רשות האכיפה והגבייה וזהו השלב האידיאלי עבור החייב לטפל בחוב. בשלב זה ניתן לנהל באמצעות עורך דין הוצאה לפועל משא ומתן מול הנושה או עורך דינו, במטרה להפחית את גובה החוב, לפרוס אותו לתשלומים ולהביא להסדרתו.

לשכת ההוצאה לפועל – מה זה?

רשות האכיפה והגבייה, או בשמה הלא רשמי לשכת ההוצאה לפועל, היא זרוע של משרד המשפטים. זהו גוף מדיני המוסמך לגבות חובות ולפעול לשם מימושם. כאשר בעל חוב לא עומד בהתחייבותו להשבת חוב, לזוכה קיימת אפשרות לפנות להוצאה לפועל ולגבות את החוב באמצעות המדינה. ההוצאה לפועל מתחילה לפעול רק כאשר הזוכה פונה אליה כדי להתחיל הליכי גבייה כנגד החייב. בדרך כלל, בתיקים מסוג זה פונים לעורך דין הוצאה לפועל שמתמחה בתחום זה.

לאחר שהזוכה ביקש לפתוח תיק נגד החייב, ייפתח תיק בהוצאה לפועל ותשלח לחייב אזהרה המיידעת אותו על כך. בטופס האזהרה יצוין עד מתי על החייב לשלם את חובו. המועד לתשלום החוב נקבע לפי סוג החוב והוא נע בין 20 ל 30 יום.

עד למועד מסירת האזהרה, ככלל אין באפשרותו של הזוכה לנקוט בהליכי גבייה ובהגבלות נגד החייב. ולכן, מיד עם קבלת האזהרה חשוב להתחיל לטפל בחוב שכן לאחר המועד הנקוב באזהרה, ניתן לפתוח נגד החייב בהליכי גבייה ולהטיל עליו עיקולים שונים, הגבלה על רישיון נהיגה, עיכוב יציאה מהארץ ועוד שורה ארוכה של מגבלות.

בנוסף, כאשר מערכת ההוצאה לפועל נכנסת לתמונה, מצטרפות לחוב המקורי עלויות נוספות: ריביות פיגורים בשיעור גבוה, שכר טרחת עורך דין והוצאות עבור כל הליך המתבצע בהוצאה לפועל ומכאן החייב הוא זה זה שיחויב בהוצאות של כל פעולה אשר תינקט נגדו.

חוב בהוצאה לפועל – מדוע חשוב לטפל כבר בשלב הראשוני?

מניסיוננו בייצוג חייבים על ידי עורך דין הוצאה לפועל, רבים מעדיפים לפנות לעזרה רק כאשר מצבם הכלכלי התדרדר משמעותית והם הגיעו למצב שאינם יכולים לנהל חיים תקינים בשל החובות והנושים הרודפים אותם ובשל מגבלות שונות שהוטלו עליהם.

לתפיסתנו, אם נקלעתם לחובות יש לפעול בהקדם לקבלת ייעוץ מעורך דין הוצאה לפועל ולא לחכות עד שהחובות ייעלמו מעצמם. יש לבדוק כמה עולה עורך דין הוצאה לפועל והאם הוא מתאים לפתרון הבעיות שלכם. התעלמות מחובות עלולה להחמיר את המצב ולהביא לצמיחה מהירה של החובות הקיימים, להיווצרות חובות חדשים, וכן להטלת הגבלות שונות על החייב ולעלויות שונות שהחייב ייאלץ לשאת בהן.

לקבלת ייעוץ ראשוני השאירו פרטים

המלצות
המלצות על עורכי דין
פוטו געתון
עורכי הדין ממשרד חסון פרץ מלווים אותנו בתחומים מגוונים בעולם העסקי. תמיד נעים לעבוד איתם, זמינות מעולה ומקצועית ברמה הגבוהה ביותר
המלצות על עורכי דין
עמותת ברית חייל האצ"ל
עמותת ברית חייל האצ"ל נהנית משירות מסור ומקצועי של משרד חסון - פרץ
משרד עורכי דין המלצות
ד"ר יונתן לברון
עורכי דין מקצוענים, אמינים ובעלי ניסיון רב! מאוד מבסוט מהשירות ומהמקצועיות שלכם! תודה רבה רבה, עזרתם המון! ממליץ בחום.
כלבו לחתול
כלבו לכלב ולחתול
באמת שירות מקצועי, זמינים לכל שאלה ובכל שעה. לגמרי ממליצים.
מיקי לוצקי (1)
מיקי לוצקי
עורך דין חסון העניק לי שירות מקצועי ואדיב במספר עניינים שיפוטיים בהם פניתי לעזרה ממשרדו. לכל אורך הדרך הרגשתי בטוחה ושיש על מי לסמוך ואכן הוא תמיד הוכיח את עצמו במאת האחוזים. בנוסף, הוא גם אדם מאוד נחמד ואכפתי שזה גם היה חלק בלתי נפרד מטיפולו המסור כאשר הפגין סבלנות רבה על מנת לענו לכל שאלותיי, ולהסביר לי על המתרחש. ממליצה בחום!
רינת-שחם2
רינת שחם
בתור מעצבת שמלות כלה עולם המשפט תמיד נשמע לי גדול ומאיים כבר מהפגישה הראשונה עם גל הרגשתי שאני בידיים טובות. המשרד מלווה אותי ועורך לי הסכמים עסקים המותאמים לצרכי בסבלנות רבה ונותנים ייעוץ ענייני כאשר אני נדרשת לכל החלטה עסקית.
לאפה מדיה
LAFA MEDIA
כבעלים של משרד פרסום כאשר נדרשתי לייעוץ משפטי, ניצב לצידי משרד מקצועי שענה על כל הציפיות וידע לחשוב מחוץ לקופסא תוך מציאת פתרונות שחסכו לי כספים רבים.
pnf_logo2
printNframe
מרוצים מהשרות היחס החם וההבנה של הצרכים שלנו, שרות מעולה!
סער נווה(2)
סער נווה
קיבלתי את המענה הכי מהיר מתוקתק, יעיל ומקצועי שקיבלתי בחיי. תודה שיש אנשים מקצועיים כמוכם. ממליצה בחום. אתם עילוי!
אלמה אולה
אלמה אולה
ייעוץ משפטי שוטף בכל הקשור לענייני החברה שבבעלותי מקצוענים
לוגו פרופ לברון
פרופ' לברון יעקב
במשרד פרץ חסון יש זן נדיר ומיוחד של עורכי דין. כאלה ששומרים על יושרה, הגינות, אדיבות ואכפתיות. מחמם את הלב לדעת שיש בקרב הדור הבא של עורכי הדין המובילים בישראל אנשים כאלה. ממליץ מאוד לכל מי שנזקק לייצוג וייעוץ משפטי להשתמש בשירותים המשפטיים של משרדם
באדולינה
באדולינה
טיפול מסור יעיל ומהיר הגעה לתוצאות בצורה מהירה וטובה תודה לכם
תקשורת
קודם
הבא
מאמרים נוספים
עורך דין דיני משפחה

עורך דין דיני משפחה

דיני המשפחה, הינם מהדינים המורכבים ביותר שכן אין מדובר בהליכים טכניים אלא כאלה המערבים מטענים רגשיים. את דיני המשפחה נפגוש בנקודות מפתח בחיינו

קרא עוד >>

לייעוץ ראשוני מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם