עורך דין ירושה

עורך דין ירושה מטפל בכל הקשור לדיני הירושה והעיזבון, הן מצד המורישים אשר מעוניינים לערוך צוואה ולתכן את אופן העברת הרכוש אותו צברו במהלך חייהם, הן מצד היורשים או הרואים עצמם כיורשים בהליכי הוצאת צווי ירושה או צוואה (תלוי במקרה), והן בהליכי התנגדות לצוואה או הגנה עליה.

עורך דין ירושה יסייע לכם להביא לחלוקת העיזבון בדרך היעילה והנכונה ביותר, תוך בחינת מגוון השיקולים הרלוונטיים אותם יש להביא בחשבון טרם ובמהלך החלוקה.

צו ירושה

סעיף 1 לחוק הירושה קובע, כי במות אדם עיזבונו עובר ליורשיו. על אף שמפרשנותו של הסעיף ניתן להסיק, כי במועד הפטירה יורשי המנוח הופכים לבעלי הזכויות בנכסיו, נקבע בפסיקה, כי רק לאחר חלוקת העיזבון ניתן ליחס חלק ספציפי לכל יורש ומכאן שטרם החלוקה יש לראות בכל אחד מיורשי המנוח כבעל זכות בכלל העיזבון.

אם הנכם מעוניינים לרדת לעומק העניין, מומלץ להשכיר את שירותיו של עורך דין ירושה שיסייע לכם בהבנת הדברים והשגת המטרות שלכם.

על מנת לחלק את עיזבונו של אדם שנפטר בצורה חוקית, באפשרותו של כל אדם הרואה עצמו כבעל עניין בעיזבון (הן כיורש, הן כנושה של העיזבון, הן כנושה של יורש והן כמנהל עיזבון) להגיש בקשה לרשם הירושה על מנת לקבל צו משפטי שנקרא  – צו ירושה. הבקשה למתן צו תוגש לרוב בסיוע עורך דין ירושה מומלץ, ללשכת הרשם לענייני ירושה אשר במחוז סמכותו התגורר המנוח, או לאחד מבתי הדין הרבני להם סמכות מקבילה להוצאתו.

צו הירושה אשר יתקבל אינו עוסק ומפרט מהי תכולת העיזבון, אלא קובע בצורה הצהרתית מי הם יורשיו על פי דין של הנפטר, ומה חלקו בעיזבון של כל אחד מיורשיו אלו. הוראות חוק הירושה קובעות מי הם יורשים על פי דין, מהו סדר ההורשה ולמי קיימת קדימות בהורשה. המנגנונים שקובעים זאת נקראים פרנטלות.   

במקרה שהאדם שנפטר הותיר אחריו צוואה תקפה, תוגש בקשה למתן צו קיום צוואה ולא למתן צו ירושה.

הגשת בקשה לצו ירושה

על אף שהמחוקק מאפשר לכל אדם להגיש בקשה לצו ירושה באופן עצמאי, אשר יקבע מי הם יורשיו של מנוח במקרה שזה לא הותיר אחריו צוואה, ללווי והתייעצות עם עורך דין ירושה טרם ובמהלך הליך הגשת הבקשה ולאחר קבלת הצו חשיבות רבה. זאת, מכיוון שמדובר בעניין מורכב ובעל השפעות מרחיקות לכת, אשר עשויות להשפיע על חייהם של היורשים באספקטים רבים.

החל ממצב בו יורש חייב כספים או נמצא בהליך חדלות פירעון דרך אפשרות שחלקים מהעיזבון יגיע ליורשים אשר אינם מעוניינים בו כלל, וכלה בכל הקשור לחבויות מס עתידיות אשר תכנון מקדים עשוי לחסוך או להפחית מחבויות אלו בעתיד. התייעצות עם עורך דין ירושות וצוואות במרכז תסייע לכם להבין מהי הדרך הנכונה ביותר לחלק את העיזבון, האם יש צורך בעריכת הסכם ייעודי אשר ישנה את אופן החלוקה או שמא מספיק שיורשים מסוימים יחתמו על תצהיר הסתלקות בו למעשה הם יוותרו על חלקם בעיזבון.

עורך דין ירושה

הסתלקות מירושה

אופן הסתלקות מירושה וצוואה מפורט בסעיף 6 לחוק הירושה, הליך ההסתלקות מאפשר לכל אדם לוותר על חלקו בעיזבון של אדם אותו הוא יורש, הן כיורש כדין והן כיורש מתוקף צוואה.

הסעיף קובע מגוון דרכי הסתלקות ואף מטיל הגבלות. יורש יכול להסתלק הסתלקות מלאה או חלקית, אך אין באפשרותו להתנות את הסתלקותו בדבר. בנוסף קובע חוק הירושה, כי יש לראות את המסתלק בבחינת אחד שלא היה יורש מעולם. בנוסף, עצם ההסתלקות שוללת ממנו את האפשרות להגיש התנגדות או לטעון בעתיד שמגיעות לו זכויות בעיזבון, אלא אם כן מדובר במקרים חריגים. 

תצהיר הסתלקות מירושה

יורש אשר מעוניין להסתלק מעיזבון יתבקש לחתום על תצהיר הסתלקות, על התצהיר להיות ערוך בהתאם לתקנות הירושה ולפרט את אופן ההסתלקות האם מדובר בהסתלקות מלאה או חלקית, האם מדובר בהסתלקות לאדם ספציפי או בהסתלקות כללית, התצהיר יאומת לרוב על ידי עורך דין ירושה, ולאחר מכן יוגש לרשם לענייני ירושה או לבית הדין אשר אליו הוגשה הבקשה לצו ירושה או צו קיום צוואה.

חרף העובדה שהחוק לא מקים דרישה לפיה על המסתלק לנמק ולהסביר מהן הנסיבות בגינן בחר להסתלק מהעיזבון, ייתכן כי תקום דרישה כזאת מפי הרשם לענייני ירושה או מהערכאה אשר התבקשה לדון בהסתלקות. במצב דברים שכזה יתבקש המסתלק להראות שהסתלקותו נעשתה בתום לב.

חשוב לשים לב שכשמדובר בצוואה הדדית, קיימים מנגנונים שונים לצורך הסתלקות/או ביטול הצוואה ההדדית.

עורך דין ירושה – שאלות נפוצות

מה ניתן לעשות במקרה בו יורש פושט רגל?
חוק הירושה קובע, כי לא ניתן לחייב אדם לרשת אדם אחר ומכאן שזכותו של כל אדם להסתלק מעיזבון. עניין זה עשוי להוות תשתית להברחת נכסים ומכאן שמחוקק הציב גבולות ברורים, מתי ואיך ניתן להסתלק במצבים בהן זוכה בירושה מצוי בחובות. 

האם חובות עוברים בירושה?
במצב דברים בו אדם נפטר ומותיר אחריו חובות, ראשית תעשה בחינה של נכסי העיזבון יחד עם עורך דין ירושה במידה ויהיה ניתן להיפרע מהעיזבון אזי לנושים קיימת קדימות ובכפוף להעברת הזכיות ליורשים יהיה עליהם לשלם את חובות הנפטר.

יחד עם זאת חשוב לציין, כי במקרה בו לא יהיה ניתן להיפרע ויתברר כי המוריש לא הותיר אחריו דבר, אזי לא יתאפשר להעלות דרישה נגד היורשים ביחס לחובות אלו ואין לראות בהם חייבים בחובות אלו מעצם היותם יורשים.

משרדנו חסון פרץ – עורכי דין מעניק ייעוץ משפטי בדיני ירושה ועיזבון.

אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר ולהתייעץ עם עורך דין ירושה תל אביב ואנו נשמח לעמוד לרשותכם ולייצג, אל מול הרשם לענייני ירושה ובערכאות הרלוונטיות בהליכי התנגדות לצוואה תוך שימוש בחשיבה חדשנית,  ושימוש ביכולות וניסיון אשר צברנו עם השנים.

לקבלת ייעוץ ראשוני השאירו פרטים

המלצות
המלצות על עורכי דין
פוטו געתון
עורכי הדין ממשרד חסון פרץ מלווים אותנו בתחומים מגוונים בעולם העסקי. תמיד נעים לעבוד איתם, זמינות מעולה ומקצועית ברמה הגבוהה ביותר
המלצות על עורכי דין
עמותת ברית חייל האצ"ל
עמותת ברית חייל האצ"ל נהנית משירות מסור ומקצועי של משרד חסון - פרץ
משרד עורכי דין המלצות
ד"ר יונתן לברון
עורכי דין מקצוענים, אמינים ובעלי ניסיון רב! מאוד מבסוט מהשירות ומהמקצועיות שלכם! תודה רבה רבה, עזרתם המון! ממליץ בחום.
כלבו לחתול
כלבו לכלב ולחתול
באמת שירות מקצועי, זמינים לכל שאלה ובכל שעה. לגמרי ממליצים.
מיקי לוצקי (1)
מיקי לוצקי
עורך דין חסון העניק לי שירות מקצועי ואדיב במספר עניינים שיפוטיים בהם פניתי לעזרה ממשרדו. לכל אורך הדרך הרגשתי בטוחה ושיש על מי לסמוך ואכן הוא תמיד הוכיח את עצמו במאת האחוזים. בנוסף, הוא גם אדם מאוד נחמד ואכפתי שזה גם היה חלק בלתי נפרד מטיפולו המסור כאשר הפגין סבלנות רבה על מנת לענו לכל שאלותיי, ולהסביר לי על המתרחש. ממליצה בחום!
רינת-שחם2
רינת שחם
בתור מעצבת שמלות כלה עולם המשפט תמיד נשמע לי גדול ומאיים כבר מהפגישה הראשונה עם גל הרגשתי שאני בידיים טובות. המשרד מלווה אותי ועורך לי הסכמים עסקים המותאמים לצרכי בסבלנות רבה ונותנים ייעוץ ענייני כאשר אני נדרשת לכל החלטה עסקית.
לאפה מדיה
LAFA MEDIA
כבעלים של משרד פרסום כאשר נדרשתי לייעוץ משפטי, ניצב לצידי משרד מקצועי שענה על כל הציפיות וידע לחשוב מחוץ לקופסא תוך מציאת פתרונות שחסכו לי כספים רבים.
pnf_logo2
printNframe
מרוצים מהשרות היחס החם וההבנה של הצרכים שלנו, שרות מעולה!
סער נווה(2)
סער נווה
קיבלתי את המענה הכי מהיר מתוקתק, יעיל ומקצועי שקיבלתי בחיי. תודה שיש אנשים מקצועיים כמוכם. ממליצה בחום. אתם עילוי!
אלמה אולה
אלמה אולה
ייעוץ משפטי שוטף בכל הקשור לענייני החברה שבבעלותי מקצוענים
לוגו פרופ לברון
פרופ' לברון יעקב
במשרד פרץ חסון יש זן נדיר ומיוחד של עורכי דין. כאלה ששומרים על יושרה, הגינות, אדיבות ואכפתיות. מחמם את הלב לדעת שיש בקרב הדור הבא של עורכי הדין המובילים בישראל אנשים כאלה. ממליץ מאוד לכל מי שנזקק לייצוג וייעוץ משפטי להשתמש בשירותים המשפטיים של משרדם
באדולינה
באדולינה
טיפול מסור יעיל ומהיר הגעה לתוצאות בצורה מהירה וטובה תודה לכם
תקשורת
קודם
הבא
מאמרים נוספים
הסכם חלוקת עיזבון

הסכם חלוקת עיזבון

אם יש כלל מפתח אותו עלינו לזכור טרם חלוקת נכסי עיזבון הוא: לא מחלקים לפני שבודקים! חוק הירושה קובע, כי הוראות החלוקה הקבועות

קרא עוד >>
צו ירושה

צו ירושה

צו ירושה הוא צו משפטי שניתן לאחר פטירתו של אדם, אשר מטרתו להצהיר אודות יורשיו של אדם במקרה בו אדם נפטר ולא הותיר

קרא עוד >>

לייעוץ ראשוני מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם