עורך דין חוזים

מאחורי חוזה מוצלח עומדת חשיבה יצירתית

משרדנו מלווה צדדים להסכמים מגוונים, פשוטים ומורכבים, ביניהם:

חוזה שכירות לדירה או לעסק

חוזה שכירות לדירה או לעסק

חוזה מכירת ציוד, מלאי עסקי, רכב או כל נכס אחר

חוזה למתן שירותים

חוזה למתן שירותים

חוזה פרילנס

חוזה פרילנס

חוזה מכירת פעילות עסקית של חברה או עסק

חוזה מכירת פעילות עסקית של חברה או עסק

חוזה מיזוג בין חברות או עסקים

חוזה מיזוג בין חברות או עסקים

חוזה מייסדים של מיזמים עסקיים שונים

חוזה מייסדים של מיזמים עסקיים שונים

חוזה מכר בעסקאות נדל"ן

חוזה מכר בעסקאות נדל"ן

הסכמי ממון ועוד

הסכמי ממון ועוד

לאורך השנים ייצגו עורכי הדין במשרדנו לקוחות פרטיים בעסקאות מגוונות, פשוטות ומורכבות, וכן ליוו חברות קטנות, בינוניות וגדולות במשק הישראלי, וצברו ניסיון בבניית מודלים חוזיים בקשת רחבה של עניינים.

איך זה עובד?

01

פגישת היכרות

מגיעים למשרדינו, נקבל מכם מידע מעמיק אודות מהות העסקה (קניית/מכירת דירה, שכירות, שותפות וכו'), נבין את התנאים המסחריים שברצונכם להכניס לעסקה, נסביר את המודל המשפטי שלדעתנו צריך לעטוף את התנאים המסחריים ואת העסקה, ונצא לדרך.

02

התחלת עבודה

אנו מתחילים לעבוד במרץ על נוסח ההסכם, מטמיעים בו את המנגנונים המשפטיים והמסחריים המשקפים את רצונותיכם ומבטיחים את זכויותיכם, ושולחים אליכם להערות.

03

ניהול המו"מ

לאחר שגיבשנו נוסח סופי להסכם, נעביר אותו לצד השני. בדרך כלל לצד השני ישנן הערות להסכם ונפתח מו"מ סביבו. נייצג אתכם בניהול המו"מ עם הצד השני על תנאי החוזה, תוך דחיפה תמידית להגשמת מטרותיכם והגנה על ענייניכם, עד הגעה להסכמה.

04

חתימת ההסכם

מגיעים למעמד חתימת ההסכם. במעמד זה אנו נוודא שכלל התנאים הנדרשים לצורך החתימה קוימו, וכן נוודא שאין חוסרים במסמכים, תשלומים, או עניינים אחרים, אשר יכולים לפגום במעמד החתימה או בקיום העסקה.

05

ליווי לאחר חתימה

במקרים רבים חתימת ההסכם היא התחלת הדרך ולא סופה, כך שדרכינו לא נפרדות עם חתימת ההסכם ונמשיך ללוות אתכם לאורך תקופת קיום ההסכם. בנוסף, לעיתים מתגלעות מחלוקות לאחר שנחתמים הסכמים, גם אז, אנחנו פה על מנת ליישב את המחלוקת בשבילכם.

ממליצים עלינו

David Zisner

השירות שקיבלנו מעו"ד חסון היה מעולה – משלב השיחה הראשונית והבנת האתגר, דרך בניית התיק הייצוג והסגירה. לכל אורך הדרך גל היה זמין, הסביר, טיפל בתביעה שלנו בצורה מקצועית ורגישה.

Raziel Levi

פעם ראשונה ואני מרוצה מהשרות והיחס החם וההבנה של הצרכים שלי שרות מעולה

Meir Mor Yosef

שלום לכולם רציתי להביע את תמיכתי בעורך דין גל חסון שייצג אותי בנאמנה ,שרות,מקצועיות ,ואדיבות ממליץ בחום אין דברים כאלה שלא תגידו שלא יידעתם תגיעו לגל חסון ותקבלו את השרות הכי אמין שיש שיהיה בהצלחה…

לקוחותינו יודעים ומרגישים תמיד שדלת המשרד פתוחה בפניהם לכל שאלה
מלאו את הפרטים הבאים ואנו נחזור אליכם בהקדם

עורך דין חוזים – מהו חוזה?

חוזה הוא מערך ההסכמות אליהן הגיעו צדדים ביחס להתקשרות ביניהם. התקשרות בין צדדים יכולה להיות בכל תחום, כל עוד החוזה לא עוסק בהתקשרות אשר תוכנה מטרתה או מהותה נוגדת את החוק, בלתי מוסרית או סותרת את תקנת הציבור. לגבי התקשרויות מסוג זה קובע סעיף 30 לחוק החוזים (חלק כללי), תשל"ג-1973 כי אינן חוקיות וכי הסכמים אלה בטלים.

בהתאם לסעיף 23 לחוק החוזים חוזה בין צדדים יכול להיעשות בכתב, בעל פה או בהתנהגות, למעט במקרים בהם נקבעה צורה מסוימת לעשיית ההסכם הספציפי על פי חוק או הסכם בין הצדדים. לדוגמה, סעיף 8 לחוק המקרקעין, תשכ"ט-1969 מחיל חובה על צדדים להתקשרות בהסכם לעסקת מקרקעין לערוך ביניהם הסכם כתוב, ומומלץ במישור זה לעשות זאת תמיד באמצעות עורך דין חוזים.

ככלל, חוזה מורכב מהצעה וקיבול. הצעה היא הצעת שירות, נכס או מוצר לאחר, וקיבול הוא קיבול ההצעה על ידי האחר. אם נפשט, עם ביצוע הקיבול ביחס להצעה ניתן לומר כי נכרת הסכם בין הצדדים.

בשגרת יומנו אנו "חותמים" על הסכמים רבים, גם אם הם לא כתובים וגם אם הם לא נושאים את הכותרת "חוזה". לדוגמה, כשאדם מזמין מונית, הלכה למעשה הוא כורת הסכם עם נהג המונית (גם אם בעל-פה), במסגרתו הוא משלם כסף בתמורה לשירותי הסעתו. כך גם כאשר אנו רוכשים מוצרי חשמל, ביגוד, מזון וכו', אותם שירותים או מוצרים מוצעים לציבור (זוהי ההצעה), וכשאנחנו מסכימים לרכוש מוצרים או שירותים אלה, אנו בעצם מקבלים את תנאי ההצעה (זהו הקיבול).

כאשר אנו מעוניינים לייסד התקשרות רצינית יותר, כדוגמת הסכמי שכירות, הסכמי מכר (לאו דווקא של דירות, לגביהן קיימת החובה לערוך הסכם כתוב כאמור), הסכמים למתן או קבלת שירותים שונים וכו', רצוי שההתקשרות ותנאיה יעוגנו בהסכם מסודר וכתוב. לשם כך עדיף ורצוי לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בעריכת חוזים. באמצעות עורך דין חוזים ישמרו זכויותיכם על הצד הטוב ביותר, עורך הדין יעגן בהסכם מנגנונים אשר נועדו להתמודד עם סוגיות עתידיות שונות, ויעזור לכם להבין את מהות הדברים ואת ההתחייבויות אשר בכוונתכם לקחת על עצמכם באופן מיטבי.

מנהל המחלקה - עו"ד אשר פרץ

הניסיון שרכשנו במהלך עבודתנו על מערכים חוזיים שונים, מעניק לנו את היכולת להתאים את השירות למטרותיו של הלקוח בצורה מיטבית.
במסגרת השירותים שאנו מעניקים ללקוחותינו, מלבד התמקדות בהווה ובעסקה הספציפית, אנו מנסים לצפות גם את הקשיים והמורכבויות שהעתיד יכול להביא איתו, ומשתדלים ככל הניתן לתת לקשיים ומורכבויות אלה ביטוי במערך ההסכמי.

בנוסף, משרדנו מעניק ללקוחותיו ייעוץ וייצוג משפטי במקרים של הפרות הסכמים, תחילה בניסיון להקטין את הנזקים הצפויים ללקוח לנוכח ההפרה, ובהמשך ככל ונדרשת נקיטת הליכים משפטיים, באמצעות מחלקת הליטיגציה אזרחית – מסחרית, אשר מייצגת את לקוחות המשרד בניהול הסכסוך סביב הפרת ההסכם בערכאות שיפוטיות שונות (בימ"ש, בוררות, גישור וכו') ומלווה את לקוחות המשרד מתחילת הסכסוך ועד ליישובו.

עומדים בפתחה של עסקה?

הגעתם למקום הנכון, פנו למשרדנו ואנו נעמיד לרשותכם את ניסיוננו ויכולותינו, ונפעל לייצג אתכם ולהגשים מטרותיכם על הצד הטוב ביותר.

בבואכם להתקשר בחוזה עם אחר, עלייכם לפעול להבטחת זכויותיכם ולהבנת התחייבויותיכם הקשורות בהתקשרות זו על הצד הטוב ביותר. בין אם מדובר בהתקשרות בחוזים פשוטים ובין אם מדובר בחוזים מורכבים, שכירת שירותיו של עורך דין חוזים, אשר בקיא בדין ומכיר את הדקויות וההבדלים בין מערכים הסכמיים שונים, תסייע לכם להרכיב הסכם ייעודי (Tailormade) אשר תואם את ההתקשרות אליה בכוונתכם להיכנס.

שאלות נפוצות

לא תמיד הסכמים מקוימים על הצד הטוב ביותר, ולעיתים אחד הצדדים
להסכם לא מרוצה מהצד שבו נוהג הצד השני ביחס להסכמות אליהן הגיעו. בהתאם לסעיף 1 לחוק החוזים (תרופות בשל הפרת חוזה) תשל"א-1970 הפרה היא כל מעשה או מחדל שהם בניגוד לחוזה. כל עוד הצדדים מקיימים את התחייבויותיהם מכוח ההסכם, ככלל לא ניתן לטעון להפרת ההסכם.

הפרת חוזה יכולה להיות אי עמידה בתנאי התשלום, אי עמידה בהתחייבויות לספק מוצרים או שירותים מסוג מסוים או בטיב מסוים וכו'. הפרת הסכם לא תמיד תביא לביטולו במקום, ועל מנת שהפרת הסכם תביא לביטולו באופן מיידי נדרש ככלל שהפרה זו תהיה הפרה יסודית.

במקרה של הפרת ההסכם (רגילה או יסודית) זכאי הנפגע לתרופות הקבועות בפרק ב' לחוק החוזים תרופות והן:

אכיפה

הפרת הסכם מעניקה לנפגע את הזכות לתבוע את אכיפת ההסכם, כלומר לדרוש את ביצועו של ההסכם ככתבו וכלשונו.

ביטול והשבה

סעד חלופי לסעד האכיפה, לפיו במקרה של הפרה רגילה קובע סעיף 7(ב) לחוק החוזים תרופות כי לנפגע אמנם עומדת הזכות לבטל את החוזה, אך זאת רק לאחר שנתן תחילה למפר ארכה לקיום החוזה, והחוזה לא קוים תוך זמן סביר לאחר מתן הארכה. במקרה של הפרה יסודית כאמור יכול הנפגע ככלל לבטל את החוזה באופן מיידי.

חשוב להבין, כי לא ניתן לתבוע גם את ביטול הסכם וגם את אכיפתו שכן אין הדבר הגיוני.

במקרה בו בוטל חוזה בין צדדים, על הצדדים להשיב את שקיבלו מכוח ההסכם, וכן מוענקת לנפגע מההפרה הזכות לקבל פיצויים מסוגים שונים.

בהתאם לסעיף 9(א) לחוק החוזים תרופות, משבוטל החוזה, חייב המפר להשיב לנפגע מה שקיבל על פי החוזה, או לשלם לו את שוויו של מה שקיבל אם ההשבה היא בלתי אפשרית או בלתי סבירה מצד אחד, והנפגע חייב להשיב למפר מה שקיבל על פי החוזה, או לשלם לו את שוויו של מה שקיבל אם ההשבה היא בלתי אפשרית או בלתי סבירה מצד שני.

פיצויים

בין אם הנפגע דורש ביטול החוזה ובין אם הנפגע דורש את אכיפתו של החוזה, סעיף 2 לחוק החוזים תרופות מעניק לתובע גם פיצויים מסוגים שונים בשל ההפרה הנטענת.

בהתאם לסעיף 6 לחוק החוזים תרופות הפרה יסודית היא הפרה שניתן להניח לגביה שאדם סביר לא היה מתקשר באותו חוזה אילו ראה מראש את ההפרה ותוצאותיה, או הפרה שהוסכם עליה בחוזה שתיחשב ליסודית. בעניין זה נעיר כי תניה בחוזה אשר קובעת כי מעשים או מחדלים מסוימים מהווים הפרות יסודיות באופן גורף ללא כל הבחנה ביניהם, אין לה תוקף, אלא אם תניה זו הייתה סבירה בעת כריתת החוזה. בשונה ממנגנון הביטול ביחס להפרה "רגילה", סעיף 7(א) לחוק החוזים תרופות קובע כי במקרה של הפרה יסודית הנפגע זכאי לבטל את החוזה, ללא כל תנאי.

עורך דין חוזים ידאג שהחוזה עליו תחתמו יגן על זכויותיכם בצורה מיטבית במקרה של הפרה, וכן יספק לכם כלים פרקטיים להתמודדות עם ההפרה, להפסקתה או לביטול ההתקשרות.
אם אתם מרגישים וסבורים שהסכם שעליו אתם חתומים הופר, בין אם בהפרה רגילה ובין אם בהפרה יסודית, עליכם לפנות לקבלת ייעוץ משפטי בעניין בניסיון לתקן את ההפרה ולהקטין את הנזקים הצפויים לכם לנוכח ההפרה. ככל ואכן הופר ההסכם מולכם באופן הדורש נקיטת הליכים משפטיים עליכם לפנות לעורך דין ליטיגציה אזרחית – מסחרית, וזה ייצג אתכם בניהול הסכסוך סביב הפרת ההסכם ויילווה אתכם מרגע ההפרה ועד ליישוב הסכסוך.

פיצויי הסתמכות – פיצויים אלה הם פיצויים שליליים, והם נועדו להעמיד את הנפגע מהפרת החוזה במקום שבו היה אם לא היה נכרת החוזה. לדוגמה הוצאות שהוציא הנפגע כדי לעמוד בהתחייבויותיו בחוזה, או מתוך הסתמכות על החוזה.

פיצויי קיום – פיצויים אלה הם פיצויים חיוביים, והם נועדו להעמיד את הנתבע מהפרת החוזה במצב בו היה אם היה החוזה מקוים ככתבו וכלשונו. לדוגמה פיצויים בגובה הרווחים שהיה אמור הנפגע להשיא כתוצאה מקיומו של ההסכם.

פיצויים מוסכמים – לעיתים מסכימים צדדים להסכם כי במקרה של הפרת ההסכם ישלם הצד המפר לצד הנפגע פיצויים מוסכמים בגובה אשר נקבע מראש. במקרה של הפרת החוזה, פיצויים אלה ישולמו ללא צורך בהוכחת נזק כלשהו כתוצאה מההפרה. צדדים יכולים לקבוע בחוזה ביניהם כי במקרה של הפרת החוזה, יחולט סכום אשר הופקד מראש על ידי הפוגע. גם במקרה זה אין צורך להוכיח נזק כלשהו על מנת להיות זכאי לחילוטם.

פיצויים מוסכמים לא כובלים את הנפגע, והוא יכול לבחור אם לפעול לגביית הפיצוי המוסכם או לתבוע פיצויים אחרים במקום.

פיצויים ללא הוכחת נזק – חוק החוזים תרופות מעניק לנפגע במקרים מסוימים את הזכות לקבלת פיצויים ללא הוכחת נזק.

מאמרים אחרונים
תביעה ייצוגית

תביעה ייצוגית

תביעה ייצוגית היא הליך אשר מוגש על ידי אדם אחד או מספר אנשים מצומצם, בשמה של קבוצת אנשים רחבה. לרוב מדובר בתביעות שהנזק לכל אחד

קרא עוד »
ייפוי כוח כללי

ייפוי כוח כללי

מהו ייפוי כוח ? ייפוי כוח הוא מתן הרשאה לאדם אחר לפעול בשם מי שהעניק לו את ייפוי הכח. ייפוי כוח ניתן כחלק מדיני השליחות

קרא עוד »
עורך דין לשון הרע

עורך דין לשון הרע

שיטוט קצר ברשתות החברתיות מלמד כי מידי יום מתרחשים מקרים רבים של הוצאת דיבה ופרסום לשון הרע. בטרם עידן הרשתות החברתיות תופעות אלה פחות פגשו

קרא עוד »