אי תשלום ועד בית

מה עושים עם שכן שמסרב לשלם ועד בית?

ניהול בית משותף הפך בימנו למשימה מורכבת. לא בכדי בניינים רבים מחליטים להעביר את הניהול לידי חברה חיצונית על מנת שלא להתמודד בעצמם עם בעיות שונות אשר עשויות לעלות מפי השכנים בבניין כמו אי תשלום ועד בית.

אחת הבעיות הרווחות היא קיומם של שכנים המסרבים לשלם את דמי ועד הבית בטענות מגוונות – האחד אינו מרוצה מניקיון הבניין, השני סבור שמיסי הועד פשוט גבוהים מדיי והשלישי פשוט דוחה את התשלום פעם אחר פעם תוך התחמקויות שונות.

לעניין זה יש לציין כי במידה ודייר מעוניין לערער על גובה מיסי הועד או התנהלות מסוימת בבניין שבגינה הוא סבור כי התשלום אינו הוגן, הרי ששמורה לו האפשרות לפנות לנציגות הבניין ולבקש לכנס אספת דיירים שבה יועלו טענותיו ובה אף תתקיים הצבעה בנושא. אך חשוב להדגיש – כל זמן שלא הוחלט אחרת, יהיו הסתייגויותיו אשר יהיו – יהא על כל דייר לשלם מסי וועד.

בניינים רבים בוחרים לא להתמודד עם דיירים אלו, ובמקרים מסוימים אף מתקבלת החלטה להעלות את מיסי הועד עוד יותר, ולו בשל שהבניין יוכל להמשיך להתנהל באופן שוטף, ומי שבסופו של דבר מוצאים עצמם נושאים בנטל מוגדל הם דווקא הדיירים שומרי החוק.

חשוב לדעת שדייר סרבן שאינו מוכן לשלם את דמי הועד אינו גזירת גורל – חוק המקרקעין קובע באופן ברור כי כל בעל דירה מחויב בתשלום דמי הועד.

אי תשלום ועד בית – כיצד לפתור את הסכסוך ?

מכתב התראה אי תשלום ועד בית. במידה ודייר נמנע מלשלם את תשלום ועד הבית, ובקשות חוזרות ונשנות אליו נמצאות כלא מועילות, יהא על נציגות הבניין לפנות אל אותו הדייר במכתב התראה אי תשלום ועד בית רשמי.

בין אם אותו דייר הגיב שעדיין אינו מוכן לשלם ובין אם כלל לא נמסרה מצידו תגובה כלשהי, תוכלו בשלב זה לפנות לעורך דין סכסוכי שכנים על מנת שישלח מכתב התראה אי תשלום ועד בית מטעמם הנציגות לדייר הסרבן, ובו דרישה לשלם את החוב.

לשם כך אף הוקם מוסד שיפוטי ייעודי – המפקח על המקרקעין – המוסמך לדון בנושאי סכסוכי שכנים בבתים משותפים ובכלל זאת בנושא הסדרת תשלומי ועד הבית ובנוסף אי תשלום ועד בית.

הסמכות להגשת התביעה למפקח על המקרקעין שמורה בידי נציגות ועד הבית, אשר משמשת כמייצגת של בעלי הדירות בבניין בכל האמור לאחזקת הרכוש המשותף, גבייה וכן מוסמכת לשמש צד בהליך משפטי כגון זה.

חשוב לדעת שהדייר הסרבן יחויב לא רק בגין החוב המצטבר, אלא עשוי לשאת גם בהוצאות המשפטיות, לרבות אגרת בית משפט.

יש לשים לב אם כך, שהחוק מציין במפורש כי הנטל מונח לפתחו של בעל הדירה. כלומר במקרה בו הדייר המסרב לשלם אינו בעל הנכס אלא שוכר, אזי האחריות לטיפול בו ו/או העברת התשלום במקומו מוטלת על בעל הדירה.

יחד עם זאת, יש לזכור כי בסופו של דבר מדובר בשכנים המתגוררים איתנו באותו הבניין ועל כן, בכדי לנסות ולצמצם את הפגיעה ביחסים בין הצדדים, מומלץ לפנות לאיש מקצוע חיצוני, במקרה זה פנו לעורך דין מקרקעין המומחה בטיפול במקרים מסוג זה ואשר יוכל לגשר בין הצדדים ולהסביר לדייר הסרבן את חובותיו כמו גם את ההליך המצפה לו באם יתמיד בסירובו. במקרים רבים ניתן יהיה בכך ליישב את המחלוקת בדרכי נועם ולהימנע מהגשת תביעה ובכך תתאפשר לכם המשך שכנות טובה זה לצד זה.

משרדנו עוסק בכלל ההיבטים הנוגעים לבתים משותפים וביניהם הגשת תביעת אי תשלום ועד בית למפקח כנגד דיירים סרבנים.

סובלים מדייר סרבן ? מוזמנים לפנות למשרדינו ואנו נדאג לטפל בעניינכם עד להסדרת החוב.

לקבלת ייעוץ ראשוני השאירו פרטים

המלצות
המלצות על עורכי דין
פוטו געתון
עורכי הדין ממשרד חסון פרץ מלווים אותנו בתחומים מגוונים בעולם העסקי. תמיד נעים לעבוד איתם, זמינות מעולה ומקצועית ברמה הגבוהה ביותר
המלצות על עורכי דין
עמותת ברית חייל האצ"ל
עמותת ברית חייל האצ"ל נהנית משירות מסור ומקצועי של משרד חסון - פרץ
משרד עורכי דין המלצות
ד"ר יונתן לברון
עורכי דין מקצוענים, אמינים ובעלי ניסיון רב! מאוד מבסוט מהשירות ומהמקצועיות שלכם! תודה רבה רבה, עזרתם המון! ממליץ בחום.
כלבו לחתול
כלבו לכלב ולחתול
באמת שירות מקצועי, זמינים לכל שאלה ובכל שעה. לגמרי ממליצים.
מיקי לוצקי (1)
מיקי לוצקי
עורך דין חסון העניק לי שירות מקצועי ואדיב במספר עניינים שיפוטיים בהם פניתי לעזרה ממשרדו. לכל אורך הדרך הרגשתי בטוחה ושיש על מי לסמוך ואכן הוא תמיד הוכיח את עצמו במאת האחוזים. בנוסף, הוא גם אדם מאוד נחמד ואכפתי שזה גם היה חלק בלתי נפרד מטיפולו המסור כאשר הפגין סבלנות רבה על מנת לענו לכל שאלותיי, ולהסביר לי על המתרחש. ממליצה בחום!
רינת-שחם2
רינת שחם
בתור מעצבת שמלות כלה עולם המשפט תמיד נשמע לי גדול ומאיים כבר מהפגישה הראשונה עם גל הרגשתי שאני בידיים טובות. המשרד מלווה אותי ועורך לי הסכמים עסקים המותאמים לצרכי בסבלנות רבה ונותנים ייעוץ ענייני כאשר אני נדרשת לכל החלטה עסקית.
לאפה מדיה
LAFA MEDIA
כבעלים של משרד פרסום כאשר נדרשתי לייעוץ משפטי, ניצב לצידי משרד מקצועי שענה על כל הציפיות וידע לחשוב מחוץ לקופסא תוך מציאת פתרונות שחסכו לי כספים רבים.
pnf_logo2
printNframe
מרוצים מהשרות היחס החם וההבנה של הצרכים שלנו, שרות מעולה!
סער נווה(2)
סער נווה
קיבלתי את המענה הכי מהיר מתוקתק, יעיל ומקצועי שקיבלתי בחיי. תודה שיש אנשים מקצועיים כמוכם. ממליצה בחום. אתם עילוי!
אלמה אולה
אלמה אולה
ייעוץ משפטי שוטף בכל הקשור לענייני החברה שבבעלותי מקצוענים
לוגו פרופ לברון
פרופ' לברון יעקב
במשרד פרץ חסון יש זן נדיר ומיוחד של עורכי דין. כאלה ששומרים על יושרה, הגינות, אדיבות ואכפתיות. מחמם את הלב לדעת שיש בקרב הדור הבא של עורכי הדין המובילים בישראל אנשים כאלה. ממליץ מאוד לכל מי שנזקק לייצוג וייעוץ משפטי להשתמש בשירותים המשפטיים של משרדם
באדולינה
באדולינה
טיפול מסור יעיל ומהיר הגעה לתוצאות בצורה מהירה וטובה תודה לכם
תקשורת
קודם
הבא
מאמרים נוספים
תביעה ייצוגית

תביעה ייצוגית

תביעה ייצוגית היא הליך אשר מוגש על ידי אדם אחד או מספר אנשים מצומצם, בשמה של קבוצת אנשים רחבה. לרוב מדובר בתביעות שהנזק

קרא עוד >>

לייעוץ ראשוני מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם