ייפוי כוח מתמשך

מה זה ייפוח כוח מתמשך?

למה צריך ייפוי כוח מתמשך? ייפוי כוח מסוג זה הוא לב ליבה של הרפורמה בדיני האפוטרופסות, המאפשרת לאדם להסדיר את ענייניו האישיים כאשר כשירותו מלאה ומייתר את הצורך בהזדקקות לשירותיו של בית המשפט על מנת שימונה לו אפוטרופוס אשר יפעל בשמו.
מאחר ומדובר במהפכה של ממש, יש חשיבות רבה בהבנת ההבדלים בין ייפוי כוח מתמשך להליך האפוטרופסות, עליהם תוכלו לקרוא במאמר נוסף בנושא באתר.

במאמר זה, נעמוד על סוג הבקשות והדרישות אשר יכול אדם להכניס בעת עריכת ייפוי כוח מתמשך על מנת להבטיח שרצונותיו יישמרו גם במידה של אבדן כשירות. יצויין לעניין זה כי בניגוד לייפוי כוח רגיל אשר תוקפו פג בעת אבדן כשירות האדם הממנה, בייפוי כוח מתמשך המצב הפוך – וזה ייכנס לתוקפו עם אבדן כשירותו של האדם הממנה.

ישנם לא מעט נושאים אותם ניתן להסדיר בעת עריכת ייפוי כוח מתמשך, ובהקשר זה, תפקידו של עורך דין ייפוי כוח מתמשך המלווה אשר עבר הכשרה מיוחדת של משרד המשפטים לעזור לאדם לתפור למידותיו את המסמך המתאים לו ביותר.

ייפוי כוח מתמשך – בעניינים כלכליים

ייפוי כוח מתמשך יכול לכלול הנחיות מפורשות באשר להתנהלות כלכלית לאחר אבדן כשירותו של אדם לנהל את ענייניו הכספיים בעצמו.

כך ניתן בראש ובראשונה להסדיר את ניהול חשבונות הבנק, התחייבויות כלכליות עתידיות של הממנה (הלוואות, משכנתא, וכיוב'), ניהול חסכונות כגון פנסיה, קרנות השתלמות ועוד.

כמו כן כאשר מדובר בניהול כלכלי, מומלץ להיעזר באדם בעל ניסיון בתחום כמו עורך דין חוזים, ניתן לרדת לרזולוציות של הסדרת סכומי כסף ומתנות אשר יינתנו בשם הממנה בחגים ובאירועים שונים לנכדים למשל ואפילו לאופן מתן תרומה לעמותות וצדקה גם כאשר הממנה אינו כשיר לעשות זאת עוד בעצמו.

ייפוי כוח מתמשך – בעניינים אישיים

כאשר אדם מייפה את כוחו של מי שיטפל בו לאחר אבדן כשירות עומדת לו האפשרות להסדיר באמצעות ייפוי כוח מתמשך לא מעט נושאים מהותיים הנוגעים לאורחות חייו לאחר אבדן הכשירות. כך למשל הסדרת נושאים הקשורים בשמירת דת ומצוות או השתתפות בחיי הקהילה.

ייפוי כוח מתמשך – מגורים

בעת עריכת ייפוי הכוח, ניתן להסדיר את מקום מגוריו של הממנה. כך יוכל להחליט האם ברצונו להמשיך ולהתגורר בביתו, או שמא בדיור מוגן ואף יוכל להחליט בעצמו מבעוד מועד באיזה שלב תפקודי יועבר למוסד סיעודי.

עוד יוכל להחליט כי במידה ויועבר לדיור מוגן או מוסד מה ייעשה בדירת מגוריו – האם זו תימכר, תושכר או תעמוד כמות שהיא עד להחלטה אחרת של מיופה הכוח. מומלץ להיעזר בעורך דין לדיני מקרקעין.

ייפוי כוח מתמשך

 

ייפוי כוח מתמשך – בעניינים רפואיים

אדם יוכל להחליט מבעוד מועד אילו החלטות רפואיות יוכל מיופה הכוח לקבל בעבורו ואף לפרט באיזה רף רפואי יוכל המיופה לקבלן. יחד עם זאת, בכל האמור לעניינים רפואיים, ייתכן כי בנוסף לעריכת ייפוי הכוח המתמשך בידי עורך הדין, יידרשו חתימותיהם של בעלי מקצוע רפואיים רלוונטיים – פסיכיאטר, רופא, אח, או עובד סוציאלי.

חשוב לציין – בעת עריכת ייפוי כוח מתמשך ניתן למנות מיופה כוח לניהול כלל העניינים שהוזכרו לעיל, או לחלקם בלבד. ניתן לבזר את כוחם של המיופים ולמנות מספר מיופים אשר יתחלקו ביניהם בטיפול באדם הממנה, בין אם מטעמי הקלה על מיופיי הכוח ובין מתוך רצון להתאים את מקבל ההחלטות לתחומי הבנתו.

ניתן גם למנות מספר מיופי כוח בו זמנית לכל הנושאים כאשר היתרון בכך טמון בעובדה שבמידה ונבצר מאחד מהם למלא אחר תפקידו, יוכלו להמשיך מיופי הכוח האחרים לפעול לניהול ענייניו של המייפה.

עוד ניתן, על מנת לוודא שניהול ענייניו של המיופה נשמרים כפי שהתכוון לכך, לכלול בייפוי הכוח התניות שונות, אשר יפרטו באילו מקרים ייאבד מיופה הכוח את מינויו ויוחלף במיופה אחד.

החידוש הגדול אם כך ברפורמת ייפוי כוח מתמשך הינה בכך שהיא שמה את מוקד הכוח של קבלת ההחלטות של האדם על חייו בידיו שלו, ובטרם הוא מאבד את כשירותו ונדרש לסעדיו של בית המשפט שיחליט עבורו.

עורך דין גל חסון מוסמך משרד המשפטים לעריכת ייפוי כוח מרצה בתחום וערך עשרות ייפוי כוח עם תחילתה של הרפורמה בחוק כאשר לדעתו ייפוי הכוח מתמשך הינו מסמך חובה בדומה לביטוחים אותם  ולא רחוק היום בו כל אדם ידאג לעשותו כאשר במקרים רבים ייפוי כוח מתמשך עשוי לחסוך הליכים ביורוקרטים רבים ולהציל חיים.

לקבלת ייעוץ ראשוני השאירו פרטים

המלצות
המלצות על עורכי דין
פוטו געתון
עורכי הדין ממשרד חסון פרץ מלווים אותנו בתחומים מגוונים בעולם העסקי. תמיד נעים לעבוד איתם, זמינות מעולה ומקצועית ברמה הגבוהה ביותר
המלצות על עורכי דין
עמותת ברית חייל האצ"ל
עמותת ברית חייל האצ"ל נהנית משירות מסור ומקצועי של משרד חסון - פרץ
משרד עורכי דין המלצות
ד"ר יונתן לברון
עורכי דין מקצוענים, אמינים ובעלי ניסיון רב! מאוד מבסוט מהשירות ומהמקצועיות שלכם! תודה רבה רבה, עזרתם המון! ממליץ בחום.
כלבו לחתול
כלבו לכלב ולחתול
באמת שירות מקצועי, זמינים לכל שאלה ובכל שעה. לגמרי ממליצים.
מיקי לוצקי (1)
מיקי לוצקי
עורך דין חסון העניק לי שירות מקצועי ואדיב במספר עניינים שיפוטיים בהם פניתי לעזרה ממשרדו. לכל אורך הדרך הרגשתי בטוחה ושיש על מי לסמוך ואכן הוא תמיד הוכיח את עצמו במאת האחוזים. בנוסף, הוא גם אדם מאוד נחמד ואכפתי שזה גם היה חלק בלתי נפרד מטיפולו המסור כאשר הפגין סבלנות רבה על מנת לענו לכל שאלותיי, ולהסביר לי על המתרחש. ממליצה בחום!
רינת-שחם2
רינת שחם
בתור מעצבת שמלות כלה עולם המשפט תמיד נשמע לי גדול ומאיים כבר מהפגישה הראשונה עם גל הרגשתי שאני בידיים טובות. המשרד מלווה אותי ועורך לי הסכמים עסקים המותאמים לצרכי בסבלנות רבה ונותנים ייעוץ ענייני כאשר אני נדרשת לכל החלטה עסקית.
לאפה מדיה
LAFA MEDIA
כבעלים של משרד פרסום כאשר נדרשתי לייעוץ משפטי, ניצב לצידי משרד מקצועי שענה על כל הציפיות וידע לחשוב מחוץ לקופסא תוך מציאת פתרונות שחסכו לי כספים רבים.
pnf_logo2
printNframe
מרוצים מהשרות היחס החם וההבנה של הצרכים שלנו, שרות מעולה!
סער נווה(2)
סער נווה
קיבלתי את המענה הכי מהיר מתוקתק, יעיל ומקצועי שקיבלתי בחיי. תודה שיש אנשים מקצועיים כמוכם. ממליצה בחום. אתם עילוי!
אלמה אולה
אלמה אולה
ייעוץ משפטי שוטף בכל הקשור לענייני החברה שבבעלותי מקצוענים
לוגו פרופ לברון
פרופ' לברון יעקב
במשרד פרץ חסון יש זן נדיר ומיוחד של עורכי דין. כאלה ששומרים על יושרה, הגינות, אדיבות ואכפתיות. מחמם את הלב לדעת שיש בקרב הדור הבא של עורכי הדין המובילים בישראל אנשים כאלה. ממליץ מאוד לכל מי שנזקק לייצוג וייעוץ משפטי להשתמש בשירותים המשפטיים של משרדם
באדולינה
באדולינה
טיפול מסור יעיל ומהיר הגעה לתוצאות בצורה מהירה וטובה תודה לכם
תקשורת
קודם
הבא
מאמרים נוספים

לייעוץ ראשוני מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם