חוזה מכירת דירה

האותיות הקטנות שחשוב לדעת כשחותמים על חוזה מכירת דירה

כמה חיכיתם לרגע הזה והנה הוא הגיע, מצאתם את דירת חלומותיכם. יש לכם את האמצעים, היא עונה על כל הדרישות, ועכשיו כל מה שנותר לכם הוא לצלוח את העסקה בשלום וכמובן זה כרוך בהכנת חוזה מכירת דירה.

אנחנו כאן ללוות אותכם החל משלב הבדיקות המקדימות. עורך דין חוזים ממחלקת הנדל"ן במשרדנו יסביר בצורה פשוטה ובגובה העניים מהן האותיות הקטנות שחשוב שתשימו אליהן לב בחתימת חוזה מכירת דירה, החל משלבי המשא ומתן ועד לסגירת ההסכם וקבלת מפתח הכניסה לביתכם החדש.

חשוב לדעת, כי עוד בטרם הכניסה לעסקה ועריכת חוזה מכירת דירה ישנן מספר בדיקות משפטיות מקדמיות שחשוב לבצע באמצעות עורך דין חוזים. בדיקות אלה יעזרו לכם להבין אם או איך ניתן מבחינה משפטית להוציא את העסקה לפועל בבטחה.

בשלב זה תבוצע בדיקה במרשמים הרלוונטיים (טאבו, מנהל מקרקעי ישראל, חברה משכנת)  על מנת לוודא שאותו אדם אשר מציג עצמו כמוכר הדירה הוא אכן הבעלים הרשום של הנכס ושלא מדובר במתחזה.

כמו כן במהלך הבדיקות המקדמיות ייבחן מצבה הרישומי של הדירה, באיזה מן המרשמים הדירה רשומה, וכן תבוצע בדיקה ביחס לשטח הדירה הרשום, וכן ביחס להצמדות שקשורות בדירה, שהן שטחים נוספים אשר שייכים לדירה, אלו יהיו לרוב גינה מחסן חניה וכו'.

בדיקה מקדמית נוספת וחשובה אותה יש לבצע טרם הכניסה לעסקה, היא בדיקה ביחס להערות אשר רשומות על הדירה ובניהן ההערת אזהרה בקשר למשכנתא, עיקולים, שעבודים או שמה כבר קיימת הערת אזהרה בדבר התחייבות למכור את הדירה לאדם אחר.

כמו כן, יבוצעו בדיקות מקדמיות נוספות, בניהן בחינת תיק הבניין, בדיקה האם יש חובות לרשויות שונות, וכן בדיקות ביחס לקיומם של היטלים שונים או היתכנות להיטלים עתידיים ועוד.

במקרים בהם הדירה נמכרת על ידי חברה יש לבצע בדיקות נוספות, ביניהן בדיקות ברשם החברות.

חוזה מכירת דירה

מוקש נוסף שמומלץ להימנע ממנו טרם התייעצות עם עורך דין רכישת דירה,  הוא חתימה על זיכרון דברים. לעיתים צדדים לעסקה חותמים על זיכרון דברים טרם שכירת שירותיו של עורך דין חוזים ולפני ביצוע הבדיקות המקדימות. חשוב להבין שהדבר אינו מומלץ – שכן זיכרון הדברים מהווה הסכם מחייב.

לאחר שבדקנו והבנו שניתן להוציא את העסקה אל הפועל, נעבור לשלב החוזי, בשלב זה ההסכמות בקשר לרכישת דירה יועלו על הכתב במסמך שיקרא הסכם מכר עליו יחתמו הצדדים – המוכר והקונה מול עורך דין חוזים.

חוזה מכירת דירה הוא מסמך המרכז את ההסכמות אליהן הגיעו הצדדים, ומפרט את אופן ביצוע עסקת רכישת הדירה. עלות חוזה מכירת דירה משתנה מעורך דין לעורך דין ובהתאם לגודל הנכס.

בהסכם המכר יפורטו תחילה שמות הצדדים ולאחר מכן יצוינו פרטי העסקה וביניהם גודל הדירה, אופן רישומה ציון גוש חלקה וכו'. במידה והנכם רוכשים את הנכס עם שותף או בן/בת זוגכם במידת הצורך יש לבדוק שאכן ניתן לבצע פירוק שיתוף במקרקעין על פי הצורך למניעת אי נעימויות.

סעיפים נוספים ומהותיים הם סעיפי התמורה אופן רישום ההערות, הפרה של אילו מהסעיפים תהווה הפרה יסודית אשר תביא לביטולו של ההסכם, מהם הביטחונות אשר יבטיחו את קיומה של עסקת המכר ועוד.

במקרים בהם על הדירה רשומה משכנתא או ישנן ההערות נוספות אותן יש להסיר ייקבעו תנאים מתלים במטרה להבטיח את ביצוע העסקה.

כמו כן להסכם המכר יצורפו מסמכי הרישום של הדירה לרוב נסח טאבו ונספחים רלוונטיים לסוג העסקה.

במעמד החתימה הצדדים יתבקשו לחתום על ייפויי כוח בלתי חוזרים אשר ייפו את כוחו של עורך דין חוזים להשלים בשמם את העסקה ככל והצד השני מקיים את התחייבותו.

עומדים בפתחה של עסקה לרכישת או מכירת דירה? אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ואנו נשמח ללוות אותכם החל משלב הבדיקות המקדמיות ועד לקבלת המפתח לבית החדש.

קראו עוד מאמר שכתבנו בנושא המדריך המלא לעסקת מקרקעין – כל מה שצריך לדעת בדרך לבית החדש שלכם.

לקבלת ייעוץ ראשוני השאירו פרטים

המלצות
המלצות על עורכי דין
פוטו געתון
עורכי הדין ממשרד חסון פרץ מלווים אותנו בתחומים מגוונים בעולם העסקי. תמיד נעים לעבוד איתם, זמינות מעולה ומקצועית ברמה הגבוהה ביותר
המלצות על עורכי דין
עמותת ברית חייל האצ"ל
עמותת ברית חייל האצ"ל נהנית משירות מסור ומקצועי של משרד חסון - פרץ
משרד עורכי דין המלצות
ד"ר יונתן לברון
עורכי דין מקצוענים, אמינים ובעלי ניסיון רב! מאוד מבסוט מהשירות ומהמקצועיות שלכם! תודה רבה רבה, עזרתם המון! ממליץ בחום.
כלבו לחתול
כלבו לכלב ולחתול
באמת שירות מקצועי, זמינים לכל שאלה ובכל שעה. לגמרי ממליצים.
מיקי לוצקי (1)
מיקי לוצקי
עורך דין חסון העניק לי שירות מקצועי ואדיב במספר עניינים שיפוטיים בהם פניתי לעזרה ממשרדו. לכל אורך הדרך הרגשתי בטוחה ושיש על מי לסמוך ואכן הוא תמיד הוכיח את עצמו במאת האחוזים. בנוסף, הוא גם אדם מאוד נחמד ואכפתי שזה גם היה חלק בלתי נפרד מטיפולו המסור כאשר הפגין סבלנות רבה על מנת לענו לכל שאלותיי, ולהסביר לי על המתרחש. ממליצה בחום!
רינת-שחם2
רינת שחם
בתור מעצבת שמלות כלה עולם המשפט תמיד נשמע לי גדול ומאיים כבר מהפגישה הראשונה עם גל הרגשתי שאני בידיים טובות. המשרד מלווה אותי ועורך לי הסכמים עסקים המותאמים לצרכי בסבלנות רבה ונותנים ייעוץ ענייני כאשר אני נדרשת לכל החלטה עסקית.
לאפה מדיה
LAFA MEDIA
כבעלים של משרד פרסום כאשר נדרשתי לייעוץ משפטי, ניצב לצידי משרד מקצועי שענה על כל הציפיות וידע לחשוב מחוץ לקופסא תוך מציאת פתרונות שחסכו לי כספים רבים.
pnf_logo2
printNframe
מרוצים מהשרות היחס החם וההבנה של הצרכים שלנו, שרות מעולה!
סער נווה(2)
סער נווה
קיבלתי את המענה הכי מהיר מתוקתק, יעיל ומקצועי שקיבלתי בחיי. תודה שיש אנשים מקצועיים כמוכם. ממליצה בחום. אתם עילוי!
אלמה אולה
אלמה אולה
ייעוץ משפטי שוטף בכל הקשור לענייני החברה שבבעלותי מקצוענים
לוגו פרופ לברון
פרופ' לברון יעקב
במשרד פרץ חסון יש זן נדיר ומיוחד של עורכי דין. כאלה ששומרים על יושרה, הגינות, אדיבות ואכפתיות. מחמם את הלב לדעת שיש בקרב הדור הבא של עורכי הדין המובילים בישראל אנשים כאלה. ממליץ מאוד לכל מי שנזקק לייצוג וייעוץ משפטי להשתמש בשירותים המשפטיים של משרדם
באדולינה
באדולינה
טיפול מסור יעיל ומהיר הגעה לתוצאות בצורה מהירה וטובה תודה לכם
תקשורת
קודם
הבא
מאמרים נוספים
הסכם שיתוף במקרקעין

הסכם שיתוף במקרקעין

הסכם שיתוף במקרקעין הוא כלי משפטי באמצעותו ניתן להסדיר את אופן השימוש במצב בו ישנם מספר בעלי זכויות בחלקת מקרקעין אחת. מטרת ההסכם

קרא עוד >>

לייעוץ ראשוני מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם