הגשת בקשה לצו ירושה

witness-signature-paper

בבקשה לצו ירושה בעצם פונה אדם (או פונה עו"ד בשמו של אדם) לרשם הירושה, מודיע כי אדם מסוים נפטר, ומבקש מהרשם שיוציא צו בנוגע לירושת אותו אדם. ישנה אפשרות גם לבקשה לצו ירושה מקוון שניתן לשלוח אונליין.

מי יכול להגיש בקשה לצו ירושה?

בהתאם לחוק והפסיקה, גם מי שאינו יורש רשאי להגיש לרשם הירושה בקשה למתן צו ירושה. מתן האפשרות לגורמים שאינם יורשים לפנות לרשם בבקשה למתן צו בעניין ירושתו של אדם נובעת מסיבות שונות ונועדו להתמודד עם מצבים מגוונים, לדוג' במקרה בו יורש לא רוצה להוציא צו לירושת אביו על מנת שנושיו לא ייקחו לו את הנכסים שירש מכוח צו הירושה, רשאי הנושה לפנות לרשם הירושה כצד מעוניין ולבקש שיינתן צו ירושה בעניינו של הנפטר. איתור בקשה לצו ירושה כמו זה מתבצע על ידי איש מקצוע המתמחה בתחום זה.

מה זה צו ירושה?

צו ירושה הוא מסמך המונפק על ידי רשם הירושה, ובו מפורטים שמות היורשים של הנפטר וכן מפורט חלקו היחסי של כל אחד מהיורשים בעיזבון.
עם צו הירושה יכול אדם ללכת לרשויות המדינה, לבתי משפט, לגופים פיננסיים וכדו' ולדרוש את הזכויות המגיעות לו וכן את הנכסים שירש מכוח צו הירושה שבידיו.
כל עוד צו ירושה לא תוקן או בוטל, כוחו של צו ירושה מחייב כלפי כל העולם.

בקשה לצו ירושה

האם צריך עורך דין כדי להגיש לרשם בקשה לצו ירושה?

לאחר עדכון החקיקה והנהלים בוטל הצורך באימות ההצהרה המוגשת יחד עם הבקשה למתן צו ירושה בפני עורך דין ירושה. כפועל יוצא, כיום אין צורך בעורך דין על מנת להגיש לרשם הירושה בקשה לצו ירושה או בקשה לצו קיום צוואה, וכל אדם יכול לעשות זאת בעצמו באמצעות אתר האינטרנט של רשם הירושות והעיזבונות.
הגשת הבקשה דורשת פרטים אודות הנפטר, אודות יורשיו על פי דין ופרטים נוספים. בנוסף, מגיש הבקשה נדרש לצרף מסמכים שונים, כגון תעודת פטירה, אישור תשלומי אגרה, אישור על משלוח הודעה ליורשים האחרים בדבר הגשת הבקשה ועוד.

בגלל הקושי הבירוקרטי, אי הבנת הטפסים שיש למלא ואי צירוף כלל המסמכים הנדרשים, במקרים רבים בקשות לצו ירושה אשר מוגשות באופן עצמאי לרשם הירושה נעדרות פרטים או מסמכים, מה שמביא לדרישות שונות של רשם הירושה מהמגיש לביצוע השלמות מסמכים ופרטים אלה.
לכן, אם ברצונכם שהדברים ייעשו בצורה יסודית, מהירה ומבלי שתצטרכו להתמודד עם הבירוקרטיה הנלווית להגשת בקשה לצו ירושה לרשם הירושות, עדיף שתפנו לעורך דין לענייני ירושה על מנת שהוא יעשה זאת בשבילכם.

עם צו הירושה יכול אדם ללכת לרשויות המדינה, לבתי משפט, לגופים פיננסיים וכדו' ולדרוש את הזכויות המגיעות לו וכן את הנכסים שירש מכוח צו הירושה שבידיו.
כל עוד צו ירושה לא תוקן או בוטל, כוחו של צו ירושה מחייב כלפי כל העולם.

ניתן צו ירושה, מה עושים?

לאחר מתן צו ירושה, ניתן לפנות עם הצו שניתן לרשויות ממשלתיות, לקופות גמל, למוסדות פיננסיים שונים ולכל גוף או גורם אשר מחזיק בזכויות, כספים או נכסים של המוריש, ולדרוש נכסים, כספים או זכויות אלה.
גם כאן, ניתן לעשות זאת באופן עצמאי, אך איתור כספים, זכויות ונכסים של עיזבון הוא מורכב, דורש בדיקות מעמיקות ויסודיות, וכן דורש הכרה והבנה של המנגנונים ברשויות המדינה ובגופים גדולים, על מנת לזרז את הליך איתור ואיסוף הכספים, הזכויות והנכסים של המוריש. מצד שני, מומלץ להיעזר באיש מקצוע דוגמת משרד עורכי הדין חסון פרץ בו תמצאו עורך דין צוואות וירושות שמתמחה בתחום זה ומעניק ללקוחותיו את השירות הטוב והמקצועי ביותר שאפשר להציע.

לכן, גם כאן, ככל וברצונכם לחסוך לעצמכם זמן יקר, להימנע מהתמודדות עם בירוקרטיה מסורבלת וכיתות רגליים בין רשויות וגופים שונים, תנו לעורך דין לעשות זאת בשבילכם.
משרדנו מלווה את לקוחותיו בכל העניינים הקשורים לירושות ולצוואות, לרבות בעניינים הקשורים להגשת בקשות לצו ירושה לרשם הירושה. פנו אלינו ואנו נשמח לעמוד לרשותכם.

אין במידע שנימסר במדריך/כתבה/מאמר המפורסם באמצעות חסון פרץ – עורכי דין, אשר ניתן כשירות וולונטרי לציבור, כדי לשמש או להיחשב כייעוץ משפטי ו/או המלצה משפטית ו/או חוות דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד בעל מומחיות, ניסיון ו/או ידע בתחום המשפטי הרלוונטי ואין להסתמך על המידע בכל צורה שהיא. כל פעולה שתעשה על פי המידע הנאמר ו/או המוצג הינה על אחריות הגולש/המשתמש באתר בלבד ולא יהא באלו כדי ליצור יחסי עורך דין לקוח בין הגולש/המשתמש וחסון פרץ עורכי דין ו/או מי מטעמם בין במישרין ובין בעקיפין וחסון פרץ עורכי דין ו/או מי מטעמם, אינם אחראים בשום צורה ואופן לתוצאות השימוש במידע המוצג ו/או הנאמר באתר.

לקבלת ייעוץ ראשוני השאירו פרטים

המלצות
המלצות על עורכי דין
פוטו געתון
עורכי הדין ממשרד חסון פרץ מלווים אותנו בתחומים מגוונים בעולם העסקי. תמיד נעים לעבוד איתם, זמינות מעולה ומקצועית ברמה הגבוהה ביותר
המלצות על עורכי דין
עמותת ברית חייל האצ"ל
עמותת ברית חייל האצ"ל נהנית משירות מסור ומקצועי של משרד חסון - פרץ
משרד עורכי דין המלצות
ד"ר יונתן לברון
עורכי דין מקצוענים, אמינים ובעלי ניסיון רב! מאוד מבסוט מהשירות ומהמקצועיות שלכם! תודה רבה רבה, עזרתם המון! ממליץ בחום.
כלבו לחתול
כלבו לכלב ולחתול
באמת שירות מקצועי, זמינים לכל שאלה ובכל שעה. לגמרי ממליצים.
מיקי לוצקי (1)
מיקי לוצקי
עורך דין חסון העניק לי שירות מקצועי ואדיב במספר עניינים שיפוטיים בהם פניתי לעזרה ממשרדו. לכל אורך הדרך הרגשתי בטוחה ושיש על מי לסמוך ואכן הוא תמיד הוכיח את עצמו במאת האחוזים. בנוסף, הוא גם אדם מאוד נחמד ואכפתי שזה גם היה חלק בלתי נפרד מטיפולו המסור כאשר הפגין סבלנות רבה על מנת לענו לכל שאלותיי, ולהסביר לי על המתרחש. ממליצה בחום!
רינת-שחם2
רינת שחם
בתור מעצבת שמלות כלה עולם המשפט תמיד נשמע לי גדול ומאיים כבר מהפגישה הראשונה עם גל הרגשתי שאני בידיים טובות. המשרד מלווה אותי ועורך לי הסכמים עסקים המותאמים לצרכי בסבלנות רבה ונותנים ייעוץ ענייני כאשר אני נדרשת לכל החלטה עסקית.
לאפה מדיה
LAFA MEDIA
כבעלים של משרד פרסום כאשר נדרשתי לייעוץ משפטי, ניצב לצידי משרד מקצועי שענה על כל הציפיות וידע לחשוב מחוץ לקופסא תוך מציאת פתרונות שחסכו לי כספים רבים.
pnf_logo2
printNframe
מרוצים מהשרות היחס החם וההבנה של הצרכים שלנו, שרות מעולה!
סער נווה(2)
סער נווה
קיבלתי את המענה הכי מהיר מתוקתק, יעיל ומקצועי שקיבלתי בחיי. תודה שיש אנשים מקצועיים כמוכם. ממליצה בחום. אתם עילוי!
אלמה אולה
אלמה אולה
ייעוץ משפטי שוטף בכל הקשור לענייני החברה שבבעלותי מקצוענים
לוגו פרופ לברון
פרופ' לברון יעקב
במשרד פרץ חסון יש זן נדיר ומיוחד של עורכי דין. כאלה ששומרים על יושרה, הגינות, אדיבות ואכפתיות. מחמם את הלב לדעת שיש בקרב הדור הבא של עורכי הדין המובילים בישראל אנשים כאלה. ממליץ מאוד לכל מי שנזקק לייצוג וייעוץ משפטי להשתמש בשירותים המשפטיים של משרדם
באדולינה
באדולינה
טיפול מסור יעיל ומהיר הגעה לתוצאות בצורה מהירה וטובה תודה לכם
תקשורת
קודם
הבא
מאמרים נוספים
הסכם חלוקת עיזבון

הסכם חלוקת עיזבון

אם יש כלל מפתח אותו עלינו לזכור טרם חלוקת נכסי עיזבון הוא: לא מחלקים לפני שבודקים! חוק הירושה קובע, כי הוראות החלוקה הקבועות

קרא עוד >>
צו ירושה

צו ירושה

צו ירושה הוא צו משפטי שניתן לאחר פטירתו של אדם, אשר מטרתו להצהיר אודות יורשיו של אדם במקרה בו אדם נפטר ולא הותיר

קרא עוד >>

לייעוץ ראשוני מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם