עורך דין חדלות פירעון

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי – כל מה שצריך לדעת

המונח ״פשיטת רגל״ גורם לרתיעה אצל חייבים רבים וזאת מכמה סיבות: האחת, התפיסה (שהייתה נכונה בעבר) כי מדובר בהליך ארוך, מייגע ומלא בבירוקרטיה, והחשש שיוטלו עליהם קנסות ועונשים בהליך. 

סיבה נוספת קשורה לדימוי השלילי שנקשר במונח פשיטת רגל אשר לווה בתדמית שלילית ממנה חייבים רבים העדיפו להימנע, ובמקרים רבים בחרו להתמודד עם חובותיהם בדרכים חלופיות. 

חשוב לדעת כי המונח ״פושט רגל״ אינו קיים יותר מאז כניסתו לתוקף של חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי תשע״ח, 2018. כיום, המונח הנכון הוא ״חדלות פירעון״ כאשר שינוי המונח לבדו מקנה להליך החדש תדמית שונה וחיובית יותר.

השינוי התדמיתי אינו השינוי היחיד שהביא עמו החוק, אשר מהווה רפורמה של ממש לציבור החייבים, ומשנה את מצבם לטובה.

חוק חדלות פירעון 

בספטמבר 2019 נכנס לתוקפו חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע״ח – 2018 (אשר מכונה גם הרפורמה בהליך פשיטת הרגל). החוק החדש משדרג משמעותית את מצבם של חייבים, כאשר מטרתו הראשונה היא להביא ככל האפשר לשיקומו הכלכלי של החייב.

החוק החדש הוא חלק ממגמה עולמית להנגשת הליכי הסדרת חובות במטרה להביא לכך שהליכים אלו יהיו הליכים קלים, שאינם כרוכים בבירוקרטיה רבה אשר הייתה נהוגה בעבר ולעיתים התישה והביאה לכדי ייאוש את החייבים אשר ממילא מצויים בנסיבות קשות. ואכן, החוק החדש מייעל ומקצר הליכי חדלות הפירעון (אשר בעבר כונו, כאמור הליכי פשיטת רגל) וכן הביא למהפכה של ממש בתחום החייבים.

אם עד לכניסתה של הרפורמה לתוקף, המדינה הטילה קנסות כבדים על חייבים כאמצעי ענישה והרתעה. היום, החוק החדש מבקש להתמקד בשיקום והבראה כלכלית של חייבים על ידי התנהלות כלכלית חכמה ונכונה. 

בהתאם לחוק חדלות פירעון החדש, ניתנה לבית המשפט האפשרות לשלוח את החייב לעבור הכשרה במסגרתה ילמד מהי התנהלות כלכלית נכונה, אשר תסייע לו להימנע משגיאות העבר שהביאו לחובות. 

כמו כן, חוק חדלות פירעון החדש שינה את המינוח ביחס לחייבים ואינו משתמש במונח ״חייב״ שהיה נהוג עד לכניסת הרפורמה, אלא במונח ״יחיד״. כחלק מן המגמה הקיימת בחוק החדש לשימת דגש על שמירה על כבודו של החייב.

בנוסף הליך פשיטת הרגל לא היה תחום בזמן ולא הייתה אפשרות לחייב לדעת אם יינתן לו הפטר ומה הקריטריונים שעליו לעמוד בהם על מנת לקבל הפטר. בחוק החדש, הוחלט על תחימת ההליך בזמן כך שגם החייב וגם הנושים רואים אופק למצבם ויודעים מתי יסתיים ההליך. 

במידה ונקלעתם לחובות, יש דרך להסדיר אותם ביעילות, ולהביא לביטול ההגבלות שהוטלו עליכם.

לנו במשרד חסון פרץ עורכי דין ניסיון רב בייצוג חייבים בהליכי הסדרת חובות תוך שימוש במגוון האפשרויות להסדרתם.

לקבלת ייעוץ ראשוני השאירו פרטים

המלצות
המלצות על עורכי דין
פוטו געתון
עורכי הדין ממשרד חסון פרץ מלווים אותנו בתחומים מגוונים בעולם העסקי. תמיד נעים לעבוד איתם, זמינות מעולה ומקצועית ברמה הגבוהה ביותר
המלצות על עורכי דין
עמותת ברית חייל האצ"ל
עמותת ברית חייל האצ"ל נהנית משירות מסור ומקצועי של משרד חסון - פרץ
משרד עורכי דין המלצות
ד"ר יונתן לברון
עורכי דין מקצוענים, אמינים ובעלי ניסיון רב! מאוד מבסוט מהשירות ומהמקצועיות שלכם! תודה רבה רבה, עזרתם המון! ממליץ בחום.
כלבו לחתול
כלבו לכלב ולחתול
באמת שירות מקצועי, זמינים לכל שאלה ובכל שעה. לגמרי ממליצים.
מיקי לוצקי (1)
מיקי לוצקי
עורך דין חסון העניק לי שירות מקצועי ואדיב במספר עניינים שיפוטיים בהם פניתי לעזרה ממשרדו. לכל אורך הדרך הרגשתי בטוחה ושיש על מי לסמוך ואכן הוא תמיד הוכיח את עצמו במאת האחוזים. בנוסף, הוא גם אדם מאוד נחמד ואכפתי שזה גם היה חלק בלתי נפרד מטיפולו המסור כאשר הפגין סבלנות רבה על מנת לענו לכל שאלותיי, ולהסביר לי על המתרחש. ממליצה בחום!
רינת-שחם2
רינת שחם
בתור מעצבת שמלות כלה עולם המשפט תמיד נשמע לי גדול ומאיים כבר מהפגישה הראשונה עם גל הרגשתי שאני בידיים טובות. המשרד מלווה אותי ועורך לי הסכמים עסקים המותאמים לצרכי בסבלנות רבה ונותנים ייעוץ ענייני כאשר אני נדרשת לכל החלטה עסקית.
לאפה מדיה
LAFA MEDIA
כבעלים של משרד פרסום כאשר נדרשתי לייעוץ משפטי, ניצב לצידי משרד מקצועי שענה על כל הציפיות וידע לחשוב מחוץ לקופסא תוך מציאת פתרונות שחסכו לי כספים רבים.
pnf_logo2
printNframe
מרוצים מהשרות היחס החם וההבנה של הצרכים שלנו, שרות מעולה!
סער נווה(2)
סער נווה
קיבלתי את המענה הכי מהיר מתוקתק, יעיל ומקצועי שקיבלתי בחיי. תודה שיש אנשים מקצועיים כמוכם. ממליצה בחום. אתם עילוי!
אלמה אולה
אלמה אולה
ייעוץ משפטי שוטף בכל הקשור לענייני החברה שבבעלותי מקצוענים
לוגו פרופ לברון
פרופ' לברון יעקב
במשרד פרץ חסון יש זן נדיר ומיוחד של עורכי דין. כאלה ששומרים על יושרה, הגינות, אדיבות ואכפתיות. מחמם את הלב לדעת שיש בקרב הדור הבא של עורכי הדין המובילים בישראל אנשים כאלה. ממליץ מאוד לכל מי שנזקק לייצוג וייעוץ משפטי להשתמש בשירותים המשפטיים של משרדם
באדולינה
באדולינה
טיפול מסור יעיל ומהיר הגעה לתוצאות בצורה מהירה וטובה תודה לכם
תקשורת
קודם
הבא
מאמרים נוספים
עורך דין דיני משפחה

עורך דין דיני משפחה

דיני המשפחה, הינם מהדינים המורכבים ביותר שכן אין מדובר בהליכים טכניים אלא כאלה המערבים מטענים רגשיים. את דיני המשפחה נפגוש בנקודות מפתח בחיינו

קרא עוד >>

לייעוץ ראשוני מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם